Erekcia: 13 spôsobov ako ju zlepšiť bez liekov

sex problem 2
 
 
 
 
Ak chce mať muž tvrdšiu erekciu, môže mu pomôcť zmena životného štýlu a stravovania, užívanie doplnkov výživy a užívanie liekov. Pomôcť môže aj komunikácia so sexuálnym partnerom a riešenie akýchkoľvek psychologických a emocionálnych problémov.
 
V niektorých prípadoch môžu byť pretrvávajúce erektilné ťažkosti príznakom základného emočného alebo zdravotného stavu.
 
Tento článok sa zameriava na niektoré možnosti, ktoré pomôžu zlepšiť erektilnú disfunkciu a kedy navštíviť lekára.
 

1. Stravujte sa zdravo

Strava, ktorá podporuje zdravie srdca, môže tiež pomôcť podporiť správnu funkciu penisu. Rovnaké rizikové faktory pre srdcové choroby, ako je obezita a vysoký krvný tlak, môžu tiež zvýšiť pravdepodobnosť erektilnej dysfunkcie. Prijatie stredomorskej stravy môže pomôcť znížiť tieto rizikové faktory.
 
Stredomorská strava pozostáva z dostatočného príjmu:
  • ovocia a zeleniny
  • orechov
  • strukovín, ako je šošovica, hrášok a fazuľa
  • olivový olej
  • rýb
  • mierneho množstva alkoholu, napríklad pohár vína k jedlu
  • nízkeho príjmu mliečnych výrobkov a mäsa
  • nízkeho príjmu cukrov
 

Potraviny, ktorým sa treba vyhnúť

Národný ústav pre cukrovku, choroby tráviacej sústavy a choroby obličiek odporúča vyhnúť sa nasledujúcim potravinám na podporu erektilnej funkcie:
  • potraviny s vysokým obsahom nasýtených tukov
  • potraviny s vysokým obsahom sodíka
  • nadmernému množstvo alkoholu
 

2. Pravidelne cvičte

Výskum naznačuje, že pravidelné cvičenie môže zlepšiť sexuálne reakcie, zatiaľ čo nedostatok fyzickej aktivity môže nepriaznivo ovplyvniť erektilnú funkciu.
 
Cvičenie zvyšuje prietok krvi do penisu, ako aj do zvyšku tela. Ľudia by sa mali usilovať o to, aby mali každý deň minimálne 30 minút pohybu.
 

3. Komunikujte so sexuálnym partnerom

Emocionálne a psychologické faktory môžu mať vplyv na sexuálnu výkonnosť. Ak neexistuje žiadny základný zdravotný stav ovplyvňujúci erektilnú funkciu, môžu byť príčinou psychické a emočné faktory.
 
Môžu to byť napríklad:
  • nešťastné alebo traumatické predchádzajúce sexuálne zážitky
  • nedostatok príťažlivosti pre partnera
  • pocit úzkosti alebo tlak na dobrý sexuálny výkon
 
Úzkosť zo sexuálneho výkonu je častou príčinou sexuálnych problémov. Aj keď zatiaľ nebol vykonaný veľký výskum potenciálnych spôsobov liečby, môže pomôcť terapia kognitívnym správaním, všímavosť a meditácia.
 
Rozhovor so sexuálnym partnerom o akýchkoľvek problémoch môže pomôcť zlepšiť erektilnú funkciu a zmierniť tlak, ktorý človek môže cítiť. Návšteva sexuálneho terapeuta s partnerom alebo bez partnera môže tiež pomôcť ľuďom vyriešiť akékoľvek problémy.
 

4. Preskúmajte nové veci

Anekdotické zdroje naznačujú, že skúmanie nových prístupov k sexu môže mať pozitívny vplyv na erekciu.
Napríklad nasledujúce veci môžu človeku pomôcť dosiahnuť a udržať tvrdšiu erekciu:
 
  • pomocou krúžku na penis
  • menej sa zameriavať na sexuálny výkon a viac na príjemné pocity
  • hry na hrdinov, alebo predohry na zvýšenie vzrušenia
 

5. Obmedzte príjem alkoholu

Alkohol znižuje sexuálnu citlivosť a sťažuje dosiahnutie a udržanie erekcie. Nadmerná konzumácia alkoholu môže znížiť sexuálnu odpoveď. To môže časom viesť k erektilnej dysfunkcii.
 
Obmedzenie alebo vylúčenie alkoholu môže pomôcť zlepšiť erektilnú funkciu. Osoba môže zvážiť plánovanie romantickej príležitosti bez alkoholu.
 

6. Dobre sa vyspite

Výskum naznačuje, že narušený spánok, nedostatok spánku a porucha spánku môžu mať vplyv na sexuálne funkcie. Spánok môže mať vplyv na erektilnú funkciu a existuje súvislosť medzi erektilnou dysfunkciou a poruchami spánku.
 
Malá štúdia z roku 2011, sa zaoberala vzťahom medzi hladinami testosterónu a spánkom. Štúdia preukázala, že obmedzenie spánku znížilo hladinu testosterónu, ktorý hrá dôležitú úlohu v sexuálnom správaní a libide.
 
Zaistenie kvalitného spánku môže pomôcť znížiť pravdepodobnosť erektilnej dysfunkcie a zlepšiť sexuálne funkcie.
 

7. Znížte svoj stres

Stres spôsobuje uvoľňovanie kortizolu, čo je hormón, ktorý pomáha regulovať krvný tlak a obehový systém. Chronický stres môže ovplyvniť mužský reprodukčný systém a môže spôsobiť:
  • zmeny v produkcii testosterónu, ktoré spôsobujú zníženie túžby po sexe
  • erektilnu dysfunkcia
  • impotenciu
 
Zvládanie a znižovanie stresu môže pomôcť zlepšiť erektilnú funkciu. Osoba môže zistiť, že pomôcť môže:
  • pravidelná fyzická aktivita
  • kvalitný spánok každú noc
  • vyskúšanie techník relaxácie a všímavosti
 

8. Obmedzte fajčenie

Fajčenie môže znížiť prietok krvi do penisu a zvýšiť pravdepodobnosť erektilnej dysfunkcie. Fajčenie môže poškodiť cievy a súvisí s ochorením srdca a krvných ciev, ktoré môže mať tiež vplyv na erektilnú funkciu.
 
Obmedzenie alebo odvykanie od fajčenia môže pomôcť zlepšiť erektilnú funkciu a znížiť pravdepodobnosť problémov.
 

9. Užívajte doplnky stravy

Užívanie určitých doplnkov výživy môže pomôcť zlepšiť erekciu.
 

10. Vyskúšajte lieky

Niektoré lieky môžu pomôcť ľuďom dosiahnuť a udržať erekciu zvýšením prietoku krvi do penisu. Tieto lieky zahŕňajú:
  • sildenafil (Viagra)
  • vardenafil (Levitra, Staxyn)
  • tadalafil (Cialis)
  • avanafil (Spedra)
 
Ľudia by sa však mali vyvarovať užívania niektorého z vyššie uvedených spôsobov, ak užívajú aj nitrátové lieky alebo alfa-blokátory.
Niektoré lieky, napríklad nelegálne látky, môžu mať negatívny vplyv na erektilnú funkciu. Erektilná dysfunkcia môže byť tiež vedľajším účinkom niektorých liekov, ako sú:
 
  • antiandrogény
  • antidepresíva
  • lieky na krvný tlak
  • sedatíva
  • lieky potlačujúce chuť do jedla
  • lieky na vredy
 

11. Udržujte si zdravú váhu

Udržiavanie si zdravej hmotnosti pravidelným cvičením a zdravou stravou môže hrať úlohu pri udržiavaní zdravej erektilnej funkcie.
Nadváha môže byť rizikovým faktorom pre cukrovku a nekontrolovaná hladina cukru v krvi pri cukrovke môže spôsobiť poškodenie nervov a krvných ciev. Poškodenie nervov a zlá cirkulácia môžu znížiť prietok krvi do penisu, čo sťažuje tvrdú alebo dlhotrvajúcu erekciu.
 

12. Skontrolujte hladinu testosterónu

Hladiny testosterónu môžu hrať úlohu v erektilnej funkcii a sexepíle. Ak má človek nedostatok testosterónu, môže mať nasledujúce príznaky:
  • nízky sexepíl
  • znížená erektilná funkcia
  • únava
  • podráždenosť
  • depresia
 
Ak má človek nízku hladinu testosterónu, môže s lekárom prediskutovať liečbu a možné vedľajšie účinky.
 

13. Kedy navštíviť lekára

Ak vyššie uvedené návrhy nie sú účinné a človek nie je schopný dosiahnuť alebo udržať uspokojivú erekciu, môže sa porozprávať s lekárom.
V niektorých prípadoch môže byť erektilná dysfunkcia príznakom  srdcových chorôb, alebo cukrovky.
 
Hľadanie liečby môže tiež pomôcť zabrániť potenciálnym komplikáciám erektilnej dysfunkcie, ako sú:
 

Zhrnutie

Môže sa stať, že človek bude mať lepšiu erekciu tým, že urobí určité zmeny v stravovaní a životnom štýle, ako aj keď bude viesť otvorený rozhovor so svojím sexuálnym partnerom. Môže tiež pomôcť užívanie určitých liekov alebo doplnkov.
 
Ak osoba trpí pretrvávajúcimi erektilnými problémami, môže sa porozprávať s lekárom, aby zistil príčinu.
 
V niektorých prípadoch môžu erektilné problémy naznačovať srdcové choroby. Liečba alebo zvládnutie tohto stavu môže často pomôcť pri liečbe erektilnej dysfunkcie.
 
 
 
Napísal: Ing. Ľubomír Čižmár
 
Zdroj:
 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/how-to-get-harder-erections

Cho, J. W., & Duffy, J. F. (2019). Sleep, sleep disorders, and sexual dysfunction.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6704301/

Di Francesco, S., & Tenaglia, R. L. (2017). Mediterranean diet and erectile dysfunction: A current perspective.
http://ceju.online/journal/2017/mediterranean-diet-sexual-function-erectile-dysfunction-nitric-oxide-1356.php

Erectile dysfunction (ED). (n.d.).
https://www.niddk.nih.gov/health-information/urologic-diseases/erectile-dysfunction

Erectile dysfunction (impotence). (2017).
https://www.nhs.uk/conditions/erection-problems-erectile-dysfunction/

Erectile dysfunction when with a partner. (2016).
https://sexualadviceassociation.co.uk/erectile-dysfunction-partner/

Is alcohol affecting your sex life? (n.d.).
https://www.drinkaware.co.uk/facts/how-alcohol-affects-relationships/is-alcohol-affecting-your-sex-life

La Vignera, S., et al. (2012). Physical activity and erectile dysfunction in middle-aged men.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.2164/jandrol.111.013649

Leproult, R., & Van Cauter, E. (2011). Effect of 1 week of sleep restriction on testosterone levels in young healthy men.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4445839/

Pyke, R. E. (2020). Sexual performance anxiety [Abstract].
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31447414/

Stress effects on the body. (2018).
https://www.apa.org/topics/stress-body

Testosterone information. (2015).
https://www.fda.gov/drugs/postmarket-drug-safety-information-patients-and-providers/testosterone-information

The link between diabetes and ED. (n.d.).
https://www.edcure.org/understanding-ed/diabetes/

The Mediterranean diet. (2016).
https://sexualadviceassociation.co.uk/the-mediterranean-diet/

What is low testosterone? (2020).
https://www.urologyhealth.org/urologic-conditions/low-testosterone

 

Foto:

https://www.shutterstock.com/cs/home

https://stock.adobe.com/sk/